وبلاگ

ریفلاکس پنهان در نوزادان

ریفلاکس پنهان، که به آن ریفلاکس حنجره نیز گفته می شود، نوعی ریفلاکس است که در آن محتویات معده به پشت حنجره، پشت گلو و مجاری بینی راه می یابد. بدلیل اینکه این ریفلاکس علائم آشکار بیرونی ندارد به آن ریفلاکس پنهان گفته می شود. محتویات هضم شده معده به جای آمدن به دهان و

ریفلاکس نوزاد – از تشخیص تا درمان

برای درک بهتر ریفلاکس نوزاد، ریفلاکس معده (رفلاکس معده) و درمان ریفلاکس نوزاد قبل از هر چیزی باید به تعریف این بیماری بپردازیم. منظور از ریفلاکس چیست؟ مری لوله ای است که مواد غذایی را از دهان به معده شما منتقل می کند. اگر کودک شما ریفلاکس داشته باشد، محتوای معده او به داخل مری

سرماخوردگی در کودکان

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی مسری در ناحیه دستگاه تنفسی فوقانی است. بیشتر بزرگسالان هر از گاهی دچار سرماخوردگی می شوند، ولی بچه ها به مراتب بیشتر از بزرگسالان به ویروس سرماخورگی مبتلا می شوند. بیشتر سرماخوردگی ها توسط رینو ویروس هایی که در قطرات نامرئی معلق در هوا یا چیزهایی که لمس می کنیم ایجاد

کروپ یا خروسک در کودکان

کودکان مبتلا به بیماری کروپ یا خروسک ویروسی دارند که باعث متورم شدن مجرای تنفسی شان می شود. سرفه های خشکی دارند که بیشتر به پارس کردن و صدای فوک دریایی شبیه است. تنفس کودکان مبتلا به خروسک با صدایی ناخوشایند شبیه جیغ همراه است. بیشتر کودکان مبتلا به کروپ یا خروسک معمولا طی یک

واکسن آنفولانزا

بیماری آنفولانزا یک عفونت تنفسی است که در اثر ویروس آنفولانزا ایجاد می شود و شیوع آن همه ساله اتفاق می افتد. تزریق واکسن آنفولانزا از ۶ ماهگی تا سنین بزرگسالی مجاز بوده و از شما در برابر عوارض این بیماری محافظت می کند. از آنجا که ویروس آنفولانزا سال به سال تغییر می کند،

تماس با مطب