طرز تهیه غذای انگشتی با سبزیجات برشته

0
طرز تهیه غذای انگشتی با سبزیجات برشته


برشته کردن سبزیجات باعث می‌شود تا شیرینی طبیعی آنها بیشتر شود و برای نوزادان جذاب‌تر باشند. در زیر برخی از سبزیجات خوشمزه که می‌توانید برای نوزاد تان در فر برشته کنید آورده شده است. این سبزیجات تا ۲ تا ۳ روز در یخچال قابل نگهداری هستند.

رژیم غذایی: غیر آلرژی زا، دارای منشاء گیاهی، وگان، بدون لبنیات، بدون تخم‌مرغ، بدون گلوتن، بدون مغزیجات

 دسته بندی: مناسب شروع غذای کمکی، مناسب نوزادان، مناسب کودک ۶-۹ ماهه،  مناسب کودکان ۹-۱۲ ماهه،  غذاهای انگشتی

مواد لازم

۱ عدد سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی‌های شیرین گزینه‌ای عالی برای شروع غذای کمکی نوزادان هستند. این مواد غذایی سرشار از ویتامین بوده و احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک را ندارند. طعم شیرین طبیعی آن‌ها به دلیل شباهت به شیر مادر، به راحتی توسط نوزادان پذیرفته می‌شود.

۱ عدد کدو حلوایی

چند تکه حدوداً ۵ تا ۷ سانتی‌متری از یک کدو حلوایی را برش دهید. نوزادان به مزه شیرین و بافت نرم کدو حلوایی بسیار علاقه دارند. این نوع کدو منبع خوبی از ویتامین‌های آ، سی و ای و همچنین فیبر است. دستگاه گوارش نوزادان به راحتی آن را هضم می‌کند و به همین دلیل برای شروع غذای کمکی نوزادان گزینه مناسبی می باشند.

۱ عدد زردک

زردک ها منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات و فیبر هستند. افزودن زردک به رژیم غذایی نوزاد شما به تقویت سیستم ایمنی بدن و حمایت از سلامت گوارشی او کمک می‌کند. نوزادان زردک را به دلیل طعم شیرین طبیعی‌اش دوست دارند.

۱ عدد فلفل دلمه ای قرمز

فلفل‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و  ویتامین‌هایی مانند ویتامین سی و آ هستند. هنگام معرفی غذاها، بهتر است با روش های مختلف کودک را به مصرف رنگ‌های متنوع غذاها مانند فلفل‌های قرمز، نارنجی و زرد تشویق کنید. استفاده از این رنگ‌ها اشتیاق و علاقه کودک به غذا خوردن را افزایش می دهد.

طرز تهیه

سیب‌زمینی شیرین برشته

ابتدا یک سیب‌زمینی شیرین را پوست بگیرید و به تکه های حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متر برش دهید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. تکه های سیب‌زمینی را روی سینی قرار دهید و آنها را با روغن نباتی، مایع یا زیتون با قلم مو آغشته کنید. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و سیب‌زمینی‌ها را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم و برشته شوند، بپزید. وقتی کودک چندین بار از این غذا استفاده کرد و طعم آن را دوست داشت، می‌توانید کمی دارچین به آن اضافه کنید تا کودک طعم جدیدی را تجربه کند.

کدو حلوایی برشته

یک عدد کدو حلوایی را پوست بگیرید و به تکه‌های حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متری برش دهید.  سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. تکه‌ها کدو حلوایی را روی سینی قرار دهید و آنها را با روغن نباتی، مایع یا زیتون با قلم مو آغشته کنید. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و کدو حلوایی ها را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم و برشته شوند، بپزید.

زردک برشته

یک عدد زردک را پوست بگیرید و به تکه‌های حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متری برش دهید. یک سینی پخت را با کاغذ نچسب بپوشانید و تکه‌ها را در یک لایه بچینید و با کمی روغن نباتی، روغن کلزا یا روغن زیتون برس بزنید. در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بپزید.

فلفل دلمه‌ای برشته

پس از خارج کردن دانه‌های فلفل دلمه‌ای، می‌توانید آن را مشابه روش ذکر شده در بالا برشته کنید. پس از سرد شدن، پوست آن را جدا کنید و برای کودکتان سرو کنید.

ترفند جالب!

برای اینکه پوست فلفل برشته را آسان تر جدا کنید، بهتر است بعد از خارج کردن فلفل برشته از فر آن را درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید و یا آن را با سلفون بپوشانید و بگذارید خنک شود. با این روش پوست آن به راحتی جدا خواهد شد.

دیدگاه ها (0)



















مقاله مرتبط